Església de Betlem: porta principal
(Barcelona | La Rambla - Barcelonès)


Barcelona - Església de Betlem. Portada

Barcelona - Església de Betlem. Portada (Foto: Albert Esteves, 2019)

Barcelona - Església de Betlem. Portada

Barcelona - Església de Betlem. Portada (Foto: Albert Esteves, 2019)

Barcelona - Església de Betlem. Portada

Barcelona - Església de Betlem. Portada (Foto: Albert Esteves, 2014)

Barcelona - Església de Betlem. Nativitat

Barcelona - Església de Betlem. Nativitat (Foto: Albert Esteves, 2019)

Barcelona - Església de Betlem. Nativitat

Barcelona - Església de Betlem. Nativitat (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Església de Betlem. Sant Ignasi de Loiola

Barcelona - Església de Betlem. Sant Ignasi de Loiola (Foto: Albert Esteves, 2019)

Barcelona - Església de Betlem. Sant Ignasi de Loiola

Barcelona - Església de Betlem. Sant Ignasi de Loiola (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Església de Betlem. Sant Francesc de Borja

Barcelona - Església de Betlem. Sant Francesc de Borja (Foto: Albert Esteves, 2020)

Barcelona - Església de Betlem. Sant Francesc de Borja

Barcelona - Església de Betlem. Sant Francesc de Borja (Foto: Albert Esteves, 2019)



TipusPortals, arcs, llindes
PeríodeSegle XVI-XVII
EstilBarroc
AutorFrancesc Santacruz / Andreu Sala
Situació Carme, 2
La porta principal de l'església de Betlem està abocada al carrer del Carme però és perfectament visible des de la Rambla mercès a l'eixamplament que es produeix en aquest punt. És una portalada monumental concebuda com una façana en ella mateixa, amb un coronament ondulat que, al nivell superior, enclou la rosassa. Els altres dos nivells estan separats per una cornisa motllurada. A la part inferior hi ha la porta, rectangular, flanquejada per dos parells de columnes salomòniques, entre les quals hi ha les imatges dels sants jesuïtes Ignasi de Loyola i Francesc de Borja, obra de l'escultor Andreu Sala. Al nivell superior a la porta hi podem veure una Nativitat, esculpida per Francesc Santacruz.

Joan-Ramon Triadó* considera l'obra "un xic matussera en la seva solució, alhora que poc reeixida en el tractament dels elements individuals", especialment el Naixement. En canvi, les dues imatges d'Andreu Sala, escultor format al taller de l'anterior, són d'una gran qualitat i molt representatives de l'estil dinàmic d'aquest artista, un dels més destacats del barroc català.

*Joan-Ramon Triadó. Història de l'Art Català. Volum V. L'època del Barroc. Edicions 62. 1984

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català