Tipus | Estació |
Període | Segle XIX |
Situació |
Carretera de Seva |
Inaugurada el 8 de juliol de 1875. Formava part de la primera línia de tren que unia Barcelona amb les mines de carbó d’Ogassa i Sant Joan de les Abadesses. El projecte d'aquesta via data del 1845, a càrrec d'un enginyer anglès, però diverses circumstàncies econòmiques i polítiques van fer endarrerir-ne la construcció uns 30 anys, adoptant finalment el projecte d'Idelfons Cerdà, tot i que amb algunes modificacions.
En un primer moment, l’estació, tenia el nom Balenyà-Tona-Seva-Taradell, però ben aviat Taradell va deixar de constar a la nomenclatura, ja que pocs kilòmetres més al nord es va fer el baixador de Taradell, Mont-rodon.
L'edifici segueix la tipologia de les estacions ferroviàries de l'època, És de planta rectangular amb el cos central alçat un pis, on antigament hi vivia el cap d'estació. A pocs metres cap al nord hi ha antiga nau de mercaderies amb accés directe a una via morta per realitzar els treballs de càrrega i descarrega.