Tipus | Edifici residencial |
Període | 1940-1975 |
---|
Estil | Noucentisme |
Situació |
Carrer Nou, 44 |
Casa del segle XIX completament remodelada a mitjan segle XX. A la porta hi ha inscrites les dates de 1843 i 1943. La façana interior de l'edifici, amb grans galeries porticades, dóna a un ampli jardí, adossat al complex termal promogut per qui va ser propietari de la casa, l'advocat barceloní Francesc Figuerola.
La façana del carrer Nou, amb un coronament mixtilini que recorda les masies barroques, destaca per la decoració esgrafiada i per la capelleta central, amb una imatge de l'Assumpció de Maria.
La finca, coneguda com l'Horta Florida, va ser adquirida per Domènec de Dalmau a mitjan segle XIX i heretada pel seu fill, Ramon M. de Dalmau i Olivart, primer marquès d'Olivart. L'any 1933 va ser venuda a Josep Bassedes i d'aquest passà a la seva filla, Maria Bassedes, casada amb Francesc Figuerola, que va ser l'impulsor de la reforma de la casa.