Cementiri de Maspujols
(Maspujols - Baix Camp)


Maspujols - Cementiri

Maspujols - Cementiri (Foto: Albert Esteves, 2024)

Maspujols - Cementiri

Maspujols - Cementiri (Foto: Albert Esteves, 2024)

Maspujols - Cementiri

Maspujols - Cementiri (Foto: Albert Esteves, 2024)

Maspujols - Cementiri. Monument <i>Fills de Llum</i>

Maspujols - Cementiri. Monument Fills de Llum (Foto: Albert Esteves, 2024)



TipusArt funerari
PeríodeSegle XIX
Situació Al costat de l'ermita de Sant Antoni de Pàdua
Fins a l'any 1561, els difunts de Maspujols eren enterrats al cementiri de l'Aleixar. A partir d'aquella data es comença a enterrar en un fossar al costat de l'antiga esglesiola i, després de la construcció del nou temple, a inicis del segle XVIII, al denominat fossar nou, situat darrere de la rectoria. L'actual cementiri, situat al costat de l'ermita de Sant Antoni de Pàdua, es va obrir l'any 1854, amb motiu d'una epidèmia de còlera, però no es va enllestir fins l'any 1860. El terreny va ser adquirit pel rector mossèn Josep M. Català a Francesc Llauradó i va ser construït pels mateixos veïns. La façana s'adorna amb uns relleus de pedra triangulars que li atorguen un aire neoegipci, molt de moda als cementiris de l'època. A la portal hi ha inscrita la data de 1860.

L'any 2024 es va instal·lar al cementiri l'escultura Fills de Llum, dedicada al dol gestacional o neonatal. És obra de l'artista Manuel Díaz Castedo, amb la col·laboració de l'escultor Roberto Manzano Hernández.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català