Casa Manuel Llopis Bofill
(Barcelona | La Concepció - Barcelonès)


Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2007)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2008)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Graciel·la Vidal, 2014)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Graciel·la Vidal, 2014)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Graciel·la Vidal, 2014)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339, detall

Barcelona - València, 339, detall (Foto: Graciel·la Vidal, 2014)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)

Barcelona - València, 339

Barcelona - València, 339 (Foto: Albert Esteves, 2022)



TipusEdifici residencial
Període1888-1910
EstilModernisme
AutorAntoni M. Gallissà Soqué
Situació València, 339 / Bailén, 113
InterèsEspecial interès Interessant
Edifici projectat per Gallissà l'any 1902-1903. Va comptar amb la col·laboració de Josep M. Jujol, que va dissenyar els esgrafiats. És una de les obres més interessants del modernisme barceloní, allunyada de la tendència més goticista i caracteritzada pel seu cromatisme i per la combinació de materials: maó vist en contrast amb l'estucat blanc, ferro i vidre a les tribunes o ceràmica vidriada en aplicacions diverses. En alguns elements denota una influència de l'arquitectura islàmica. Malgrat algunes modificacions a les tribunes, la casa ofereix un magnífic aspecte després de la darrera restauració.

El mosaic de la llosana de la tribuna és el mateix model que podem trobar a la Casa de les Punxes, a la Diagonal. I les rajoles -amb una corona blanca- del floró ceràmic verd, són iguals que les que decoren el plafó de fons del pinacle de sant Miquel, al Pati de les Dones del CCCB. Ambdós, dissenys de Gallissà per a Pujol i Bausis.

Mapa general
No està autoritzada la reproducció d’imatges o continguts sense el consentiment exprés de la Fundació per a la Difusió del Patrimoni Monumental Català