Tipus | Imatges, retaules i objectes litúrgics |
Període | Segle XIX |
---|
Estil | Modernisme |
---|
Autor | Antoni Gaudí Cornet |
Situació |
Méndez Núñez, 14B |
Obra primerenca de Gaudí, en bona part desapareguda. Ell va projectar l'altar, l'ostensori i el cadirat. L'altar té el frontal d'alabastre amb tres medallons entre columnes on es veuen uns àngels. Segons Anna Isabel Serra, pertany a la seva època d'estudiant. L'ostensori va ser construït entre 1880 i 1884 i va ser destruït el 1936. El que es pot veure ara és una reproducció feta per Ferran de Castellarnau. És de fusta daurada i té forma cilíndrica, amb dues portes ornades amb elements florals. La cúpula superior, ara semiesfèrica, era parabòlica en l'original de Gaudí. El cadirat va desaparèixer duran la guerra civil.
DESCRIPCIÓ TÈCNICA. Informació cedida pel Consell del Modernisme de la Ciutat de Tarragona:
El manifestador (1879) és de fusta sobredaurada i d’enormes proporcions i està recolzat sobre columna marmòria, i l’altar (1880) amb la gruixuda taula i un antependi format per tres espais quadrats que allotgen bustos angèlics emmarcats per columnes. Gaudí també va idear uns setials (cadirats) que van desaparèixer, igual que la primitiva imatge de la Verge, el sagrari i el manifestador amb els estralls de la guerra civil i ja no es van refer seguint la idea de l'artista. L’ostensori descansa sobre una columna i aquesta peça de fusta la va elaborar Eudald Puntí al seu taller del carrer de la Cendra, 8, i el va refer el tarragoní Ferran de Castellarnau Espina, dibuixant i decorador. L’única diferència important entre l’original i el que van reconstruir, és que la cúpula superior ara és semiesfèrica, mentre que la ideada per Gaudí era parabòlica i també falten alguns relleus en la part frontal de les portes.
Hi ha també un cor i un cambril on, al tambor de la volta, es poden observar els arcs catenaris gaudinians encerclant repertoris pictòrics .