Tipus | Estació |
Període | Segle XIX |
---|
Estil | Neoclassicisme |
Situació |
Plaça de l'Estació |
Element desaparegut | Element desaparegut |
L’edifici de l’Estació data de l’any 1855 en que es va construir la línia del ferrocarril Barcelona – Molins de Rei. D’estil neoclàssic, té tres cossos: el central, més gran, s’utilitzava de sala d’espera i s’hi accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració¹.
L’arribada del ferrocarril va comportar grans canvis en la fesomia de la ciutat amb l’obertura de nous carrers, també va suposar millores en la mobilitat, la industrialització i el comerç i l’intercanvi econòmic amb les altres poblacions¹.
Fins a la seva demolició, l’edifici de l’Estació de Sant Feliu va ser, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conservava dels inicis del ferrocarril¹.
A començament de 2024, a causa del soterrament de la línia fèrria al seu pas per Sant Feliu, l'estació va ser demolida, malgrat les protestes i oposició popular.
¹Text: Jaume Solé